PROGRAM / KADRA


Przedszkole „Kacper” realizuje cele i zadania określone w Ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz zapisane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego będącej załącznikiem do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. (D.U. z dnia 15 stycznia 2009 r. Nr 4, poz. 17)

Podstawę programową wychowania przedszkolnego realizujemy w oparciu o wydawnictwo Nowa Era. 
 

DO NAJWAŻNIEJSZYCH KWESTII PROGRAMU EDUKACYJNO - WYCHOWAWCZEGO NALEŻĄ:

Przygotowanie do nauki pisania i czytania.

Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci, poprzez: warsztaty techniczne, eksperymenty dziecięce i zabawy konstrukcyjne.

Wspomaganie rozwoju mowy dzieci, rozumienia pojęć i wzbogacanie ich zasobu słów, poprzez:  warsztaty czytelnicze i zabawy literackie.

Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, poznawanie siebie i swojego otoczenia.

Kształtowanie umiejętności zadbania o siebie, nawyków higienicznych i kulturalnych oraz wykonywania czynności samoobsługowych.

Kształtowanie sprawności fizycznej dzieci i dbałość o własne zdrowie poprzez: gimnastykę ogólnorozwojową, naukę pływania na basenie w przedszkolu oraz zajęcia sportowe w terenie.

Rozwijanie wiedzy o kulturze, kształtowanie umiejętności i nawyków związanych z  wybranymi dziedzinami sztuki, kształtowanie wrażliwości na piękno, barwy i kształty, poprzez: zajęcia plastyczne i ceramiczne, zajęcia umuzykalniające i zajęcia ruchowo – taneczne.

Kształtowanie szacunku do przyrody, poszerzanie wiedzy o naturalnych zjawiskach atmosferycznych i zagrożeniach o charakterze ekologicznym w stosunku do człowieka i środowiska naturalnego.

Wdrażanie dzieci do dbałości o własne bezpieczeństwo oraz bezpieczeństwo innych ludzi.

Kształtowanie zachowań prorodzinnych, obywatelskich i patriotycznych.

 

KADRA:

Właściwą realizację Programu edukacyjno - wychowawczego zapewnia kompetentna kadra, a także specjaliści, którzy będą z nami stale współpracować. Należą do nich:

 

Nauczycielki:

Jolanta Hawryluk - Dziemba;

absolwentka Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, realizuje studia na kierunku Pedagogika specjalna, specjalność: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną; zainteresowania: lotnictwo, technika, muzyka, turystyka.

Marta Król;

absolwentka Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, absolwentka studiów podyplomowych na kierunku Formy gimnastyczno-taneczne i fitness; zainteresowania: literatura dziecięca, muzykoterapia, choreoterapia, rytmikoterapia, aktywne metody wychowywania, polski folklor - taniec ludowy, jazda na rowerze, turystyka górska.

Jowita Osiadacz;

absolwentka Pedagogiki opiekuńczej z resocjalizacją, absolwentka studiów podyplomowych na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, zainteresowania: literatura, muzyka, haft Richelieu, rękodzieło artystyczne.

 

Nauczycielki wspomagające:

Aleksandra Felusiak;

absolwentka Pedagogiki, specjalność edukacja turystyczna; absolwentka Politologii, realizuje studia podyplomowe na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.

 

Psycholog:

Magdalena Malawska

 

Logopeda:

Elżbieta Mądrzyk

Nad całością procesu dydaktycznego i wychowawczego dzieci oraz nad jakością pracy naszej kadry czuwa Dyrektor pani Alicja Betka, abolwentka Pedagogiki i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, długoletni pracownik Instytutu Kształcenia i Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie, radne kadencji, laureatka Srebrnego Gryfa za całokształt działań na rzecz kultury szczecińskiej, wieloletnia dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury w Szczecinie Dąbiu.