ZAJĘCIA


ZAJĘCIA W RAMACH CZESNEGO:

nauka języka angielskiego;

nauka języka niemieckiego;

nauka pływania na przedszkolnym krytym basenie;

ćwiczenia gimnastyczne połączone z elementami gimnastyki artystycznej i tańca ludowego;

zabawy terenowe;

koncerty, przedstawienia teatralne;

wycieczki;

zajęcia techniczne i konstrukcyjne;

zajęcia plastyczne i ceramiczne;

spotkania z ciekawymi ludźmi;

ocena psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna.

 

Języki obce

Optymalną fazą rozwojową dziecka, w której najlepiej przyswaja ono fonologię języka jest okres między trzecim a piątym rokiem życia. W okresie od czwartego do ósmego roku życia najsprawniej działa aparat pozwalający na imitację, a mózg dziecka charakteryzuje się największą plastycznością i specjalną zdolnością niezbędną do akwizycji języka. Małe dzieci cechuje ponadto plastyczność organów wymowy, spontaniczność, brak lęku przed mówieniem, zdolność szybkiego przystosowywania się do nowcyh sytuacji, aktywność, co daje przewagę uczenia się dzieci nad dorosłymi. U dzieci wcześnie rozpoczynających naukę języka obcego wykształcają się na płaszczyźnie fonetycznej właściwości językowe i fizjologiczne pomocne w opanowaniu różnych języków.

Język angielski

Podczas zajęć z języka angielskiego kładziemy nacisk na kształtowanie motywacji do nauki języka poprzez miłą i życzliwą atmosferę na zajęciach. W procesie nauczania stosujemy metody i techniki pracy dostosowane do cech rozwojowych małych uczniów. Proponujemy nauczanie poprzez działanie, odkrywanie i przyswajanie,  w którym wiele miejsca zajmują m.in. gry i zabawy, piosenki, wiersze, ćwiczenia dramowe. Ponieważ małe dzieci charakteryzuje stała potrzeba ruchu, nauka oparta jest na aktywności i elementach reagowania całym ciałem (metoda TPR). W pracy z dziećmi wykorzystujemy różne formy ekspresji: teatralną, plastyczną i muzyczną.

Język niemiecki

Zajęcia prowadzone są metodą autorską, polegającą w dużej mierze na wykorzystywaniu autentycznych materiałów, których dzieci dotykają, a niekiedy próbują, np. prawdziwe owoce i warzywa.
Nauka ma na celu rozumienie oraz reagowanie podczas wykonywania czynności z otaczającego nas świata jak np. podczas posiłków, np. Ich habe Durst (chce mi się pić), Ich habe Hunger (jestem głodny) lub też podczas czynności wykonywanych w toalecie, np. Ich putze mir die Zähne (myję zęby), Ich muss auf die Toilette, Ich muss Pipi machen (muszę do toalety) itd... Zajęcia prowadzone są w języku niemieckim. Pacynką, która towarzyszy dzieciom podczas zajęć jest Miś Leo z Niemiec, który uwielbia różne zabawy: m.in. pioseneczki, wierszyki, gry, konkursy, zabawy ruchowe, czy zabawy plastyczne. W ramach tych zabaw dzieci poznają język, jakim porozumiewa się Miś Leo. Zajęcia w pierwszym roku nauki mają na celu opanowanie przez dzieci zwrotów z tematyki m.in. dom, przyroda, rodzina, świat zabaw i zabawek, pożywienie, kolory, liczby, święta.

Motto zajęć: UCZ SIĘ JEZYKA SĄSIADA SWOJEGO JUŻ OD WIEKU PRZEDSZKOLNEGO.

 

Wsparcie psychologiczne rozwoju dziecka:

Podstawą wsparcia psychologicznego, jakiego udziela nasze przedszkole, będzie ogólna ocena psychologiczna dziecka dokonana w drodze hospitacji grupy przedszkolnej przez psychologa, podczas codziennych zajęć grupy, na przełomie 2 i 3 miesiąca pobytu dziecka w  przedszkolu. Psycholog będzie oceniał dzieci pod kątem:

Efektem pracy psychologa będzie karta rozwoju psychologicznego dziecka w postaci szablonu pozwalającego na wykonywanie ponownej oceny i łatwego porównywania ich wyników. Planujemy, że kolejna ocena psychologiczna zostanie dokonana na koniec roku szkolnego i adekwatnie w następnych latach pobytu dziecka w przedszkolu.

W przypadku pojawienia się problemów wymagających indywidualnej porady lub gdyby Państwo  odczuwali potrzebę konsultacji psychologicznej, współpracujący z nami psycholog oferuje wczesne wsparcie specjalistyczne (psychologiczne, seksuologiczne, edukacyjne i wychowawcze), z którego mogą Państwo skorzystać już we własnym zakresie (poza ofertą przedszkola).

Ponadto, w ramach proponowanego przez nasze przedszkole cyklu spotkań z rodzicami pod nazwą: „Światły/świetny rodzic”, psycholog poprowadzi spotkania na tematy nie oczywiste, ale ogromnie ważne dla każdego "świetnego" rodzica.

 

ZAJĘCIA DODATKOWO PŁATNE:

Zajęcia grupowe dodatkowo płatne uruchamiane są, jeżeli zbierze się minimalna liczba chętnych. Zajęcia te odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach 15.00 – 17.00 i w soboty w godzinach 10.00 – 15.00.

Opłata za zajęcia dodatkowe wnoszone są z góry, najpóźniej piątego dnia danego miesiąca. Spóźnienie lub nieobecność dziecka na zajęciach nie skutkują obniżeniem lub anulowaniem opłat, przedłużeniem zajęć o czas spóźnienia, czy wyznaczeniem dodatkowych zajęć.

 Lista zajęć w przygotowaniu.